00:00 - 31. januar 2020

Red Bull er Operaens nye hovedsamarbeidspartner

 Til sommeren skal energidrikkselskapet arrangere klippestupekonkurranse fra operataket.

Gode utsikter: I august skal verdens beste klippestupere kaste seg ut fra operataket, 27 meter over havoverflaten, når Red Bull Cliff Diving Series kommer til Oslo. Markeds- og kommunikasjonssjef i Operaen, Kenneth Fredstie, er glad for inntektene samarbeidsavtalen med energidrikkselskapet gir.

For omtrent et år siden henvendte Red Bull seg til Operaen. Energidrikkselskapet ønsket å arrangere en klippestupekonkurranse fra operataket. Forespørselen var utgangspunktet for det som etter et år med forhandlinger er blitt til en omfattende avtale:

Red Bull blir Den Norske Opera og ballets hovedsamarbeidspartner frem til 2024.

– Avtalen er økonomisk viktig for oss, for å få mer penger til opera og ballett, sier Kenneth Fredstie, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Operaen.

Annonse