07:55 - 08. oktober 2020

I sommer fylte 50-grensen 55 år. Den burde ikke få leve til den blir 60, skriver Ulrik Eriksen.

I sommer fylte 50-grensen 55 år. Den burde ikke få leve til den blir 60, skriver Ulrik Eriksen.

I 1965 var innføringen av 50-grense en felleseuropeisk anbefaling. Der 50-grense for alle andre land betydde en til dels betydelig fartsbegrensning i byene og var fastsatt av trafikksikkerhetsgrunner, fungerte den internasjonale samkjøringen motsatt i Norge. Her: Politikonstabel dirigerer trafikken i Trondheimsveien, Oslo anno 1966. Foto: Jan A Martinsen / Aftenposten / NTB 
Annonse

«Når synlighet og aktivitet hovedsakelig kun er mulig i digitale kanaler, er det ofte kun de kjente og etablerte som klarer seg.»
«Vi er flere som har opplevd at Doga har beveget seg bort fra det tette båndet til norsk industri og næringsliv.»