Annonse
11:08 - 14. februar 2014

Mission No Way

Telenor klarte ikke å gjøre OL til en norsk Super Bowl.

Fra det store USA: Mission Norway har Lilyhammer-stjernen Steven Van Zandt i en av hovedrollene. Foto: Telenor
Annonse

KOMMENTAR

Som de fleste reklamekampanjer var Telenors mye omtalte Mission Norway på sitt mest interessante da den var løsrevet fra produktet og merkevaren den representerte. De mystiske plakatene med de kryptiske beskjedene, som forundret og irriterte brukere av Oslos kollektivtransport i ukene før teleselskapet avduket sin nye storsatsning, hadde et tolkningsrom som per definisjon er fraværende i reklame for bedrifter av Telenors størrelse.

Og selv om denne fasen av kampanjen i ettertid fremstår som en overivrig gimmick, er det verdt å feste seg ved det faktum at Telenor har investert såpass mye i dette prosjektet at de var villige til å svi av et sekssifret beløp i et forsøk på å gjøre selve kampanjen til en selvstendig merkevare.

Lese mer?

ALLEREDE ABONNENT?
ABONNEMENT
Fra kr 39,-
per uke ved kjøp
av 12 mnd abonnement
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse

Les om hvordan vi behandler dine personopplysninger

Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen og sette deg inn i hvordan vi behandler dine opplysninger. Den vil gi deg bedre oversikt over og kontroll på hva som brukes og lagres av dine persondata. Du finner all informasjon her.