Annonse
04:00 - 06. mai 2005

Tenketank med tall

– Vi definerer oss mer som en tenketank, ikke som et vanlig medium. Det mediet du ser er en kanal for å nå frem til våre målgrupper, sier Terje Osmundsen, ansvarlig redaktør for Ukebrevet Mandag Morgen.

Siteres: Ukebrevet Mandag Morgen har fått siteringer i media hver mandag etter jul.
Annonse

Da den tidligere Unge Høyre-lederen Terje Osmundsen startet opp Mandag Morgen høsten 2003 var abonnentmålgruppen beslutningstagere i privat og offentlig sektor. På nettsidene finner du invitasjon til “ledernettverk” og kan lese at ambisjonen er “å utfordre samfunnets beslutningstagere til nytenkning og omstilling”.

Men selv om du ikke er blant abonnentene har du kanskje hørt det på morgennyhetene: “en analyse utført av ukebrevet Mandag Morgen …” eller “en meningsmåling blant norske ledere utført for Mandag Morgen …”, “Mandag Morgens ekspertpanel gir Kristin Halvorsen karakteren …”.

Siteres hver mandag. En uvitenskapelig og lite krevende opptelling utført av Morgenbladet viser at ukebrevet, som sendes ut i løpet av helgen, har fått siteringer media, hver mandag etter jul. (Unntaket er 3. januar, da de ikke kom ut). Ferske tall og analyser er tydeligvis ikke å forakte når avisene søndag kveld skal fylle opp mandagsutgavene.

ALLEREDE ABONNENT?
Kjøp abonnement
Inntil 40 % rabatt
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse