08:10 - 18. mai 2020

Peppes Pizzas midtlivskrise utspiller seg i interiørene, skriver Gaute Brochmann.

Peppes Pizzas midtlivskrise utspiller seg i interiørene, skriver Gaute Brochmann.

Etter 50 år som Norges mest suksessrike restaurantkonsept, er Peppes Pizza nå i gang med den mest omfattende ansiktsløftingen i selskapets historie. 

Har du sett nye Peppes Pizza på Oslo S? En åpen, lys installasjon med hvite fliser og signalrøde detaljer. Som like gjerne kunne vært en sushi-restaurant på Gardermoen som videreføringen av Norges mest tradisjonsrike pizzeria.

Nei, det er ikke lett å pushe femti. Og heldigvis er ikke Oslo-S-filialen representativ for en virkelig nøtt av et interiør-oppdrag: Hvordan gi nytt liv til en merkevare der det gammeldagse er selve identiteten?

Jeg antar ublygt at alle som leser dette, har spist på en Peppes Pizza-restaurant. Det sier litt om teften til det norsk-amerikanske paret Louis og Anne Jordan. I 1970 åpnet de Peppes Pizza Pub på Solli plass i Oslo, en pizzeria som siden utviklet seg til den mest folkekjære franchisen i norsk serveringsbransje.

Annonse