Annonse
00:00 - 17. august 2018

You shall not Moviepass

Annonse

Hvem skulle tro at et selskap som vil gi deg en kinobillett hver dag for 85 kroner i måneden, kunne få problemer med å holde hjulene i gang? Amerikanske Moviepass fikk fort to millioner abonnenter, mot kinoenes ønske. Billettene selskapet videreformidler, betalte de derfor fullpris for. Penger håpet Moviepass å tjene ved å selge informasjon om kinogjengere til filmindustrien. Selskapets eiere melder nå om et tap siste kvartal på 126,6 millioner dollar. Aksjene går for 5 cent, et tap på 132 dollar per aksje. Nå tilbyr de kun tre filmer i måneden. Parallelt med alt rabalderet, har selskapet startet en egen filmproduksjonsdivisjon som har hyret inn Bruce Willis. 

Du har nå lest en gratis smakebit fra Morgenbladet. Vil du ha mer godt lesestoff? Bli abonnent
Annonse

Les om hvordan vi behandler dine personopplysninger

Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen og sette deg inn i hvordan vi behandler dine opplysninger. Den vil gi deg bedre oversikt over og kontroll på hva som brukes og lagres av dine persondata. Du finner all informasjon her.