Annonse
00:00 - 03. august 2018

Dior går til filmen

Annonse

Motehuset Dior har laget en høstkolleksjon inspirert av året 1968 og den franske nybølgen, ifølge motehuset selv. I reklameplakatene brukes gule undertekster for gi inntrykk av å være en serie stillbilder fra 1960-tallets filmklassikere. Under et bilde av to velkledde mennesker som lener seg inntil en bil (med Paris-arkitektur i bakgrunnen) står følgende: «Hvorfor ventet du ikke?». «Fordi jeg hadde viktigere ting å gjøre». Det hele er for platt til å virkelig frigjøre plaggene fra reklameformatet, og sender i stedet tankene til motehuset Gucci, som har brukt oppdiktede undertekster i reklamene sine siden 2016. 

Lese mer?

ALLEREDE ABONNENT?
ABONNEMENT
Fra kr 39,-
per uke ved kjøp
av 12 mnd abonnement
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse

Les om hvordan vi behandler dine personopplysninger

Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen og sette deg inn i hvordan vi behandler dine opplysninger. Den vil gi deg bedre oversikt over og kontroll på hva som brukes og lagres av dine persondata. Du finner all informasjon her.