Annonse
00:00 - 06. april 2018

Scenekunst til strømmerne

Et nytt svensk selskap vil redde live-kulturen ved å ta Spotify-modellen til teater- og musikkscenene. Og ved å sanke mer informasjon fra kundene.

Alt-du-kan-se-buffé. Med et abonnement på den svenske tjenesten Abundo kan se så mye livekultur du vil for 290 kroner i måneden. Du kan for eksempel få med deg denne oppsetningen av Molièrs Tartuffe på Dramaten. Eller Disney Live in Concert: Pirates of the Caribbean - Den Svarta Pärlans Förbannelse. Foto: Sören Vilks / Dramaten
Annonse

«Live-bransjen vil nå en ny målgruppe som er vant med digitale abonnementsmodeller», sier Jacob Hvid, en av gründerne bak den nye svenske tjenesten Abundo.

Selskapet lar sine abonnenter se så mye teater, musikk, og standup de bare vil for 290 svenske kroner i måneden.

– Det som har forandret seg, er ikke kunstformene, sier Hvid.

Lese mer?

— Prøv Morgenbladet —
Det er
ettertanken
som teller
Inntil 30% rabatt
Bestill her
Annonse

Les om hvordan vi behandler dine personopplysninger

Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen og sette deg inn i hvordan vi behandler dine opplysninger. Den vil gi deg bedre oversikt over og kontroll på hva som brukes og lagres av dine persondata. Du finner all informasjon her.