Annonse
00:00 - 06. oktober 2017

Revolusjon på tomgang

Hvis man ikke tror at teatret eller kunsten kan bidra til endring, hvorfor kalle det revolusjon?

I Ikea-staten: Olav Waastad (fra venstre), Eindride Eidsvold og Trine Wiggen poserer som hver sin arketype. Foto: Øyvind Eide
Annonse

Hvis det er sånn at alle er klar over at miljøet forsures og ødelegges hver eneste dag, samt at vi er med på dette, at vi medvirker i det, men likevel ikke får oss til å hindre det – hjelper det da at vi sier dette høyt nok en gang? Skal teatret fungere som et leirbål som vi samler oss rundt for å (kollektivt) lette vår samvittighet slik at vi kan leve bedre med den?

 

Apati. Innledningsvis er utsikten fra salen på Nationaltheatrets amfiscene rett inn i et sceneteppe av sølvskimrende remser. Som på en catwalk, med dertilhørende kostymeskift, kommer skuespillerne inn og ut av sølvremsene. Kostymene skiftes i et imponerende tempo, og både gulldress, kylling- og kaninkostyme, Minni Mus og ballerinatutu strutter forbi på scenen.

Lese mer?

ALLEREDE ABONNENT?
ABONNEMENT
Fra kr 39,-
per uke ved kjøp
av 12 mnd abonnement
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse

Les om hvordan vi behandler dine personopplysninger

Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen og sette deg inn i hvordan vi behandler dine opplysninger. Den vil gi deg bedre oversikt over og kontroll på hva som brukes og lagres av dine persondata. Du finner all informasjon her.