Annonse
00:00 - 24. mars 2017

Nakenhet som kostyme

Den uspektakulære kroppen inntar rampelyset, med og uten en tråd.

Skjult og uskjult: Et forsøk på å skjule deler av kroppen kan ha motsatt virkning, slik det har i Ina Christel Johannessens Desolating Persephone. Foto: Erik Berg / DNOB
Annonse

«Å se på noen som holder på med noe de er interessert i, i åtti minutter, det holder for meg,» sa en kollega i festivalbaren på Black Box Teater, en av de første kveldene av Oslo Internasjonale Teaterfestival.

Vi var noen som snakket om festivalprogrammet, hva vi skulle se og når, og litt om hvordan vi valgte hva vi skulle se – og vi diskuterte Mårten Spångbergs soloforestilling Digital Technology. Utsagnet ble med meg gjennom resten av festivalen, og på et lite knippe forestillinger utenom. For hva er det som skal til for å skape interesse i meg, eller andre, som tilskuere?

ALLEREDE ABONNENT?
Fra 189 kr på første termin
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse