Annonse
00:00 - 24. desember 2015

På reisefot

Også musikken reiser oftere i disse dager, men den flyr sjelden på første klasse.

Illustrasjon: Einar Lukerstuen
Annonse

We. Are. Travelers. Flyselskapet SAS må ha stått for årets mest umusikalske reklame da de klistret dobbeltsiden «Take a flight to the wild side» over to sider i et glanset ukesmagasin sist juli. Det formelig kokte under musikksnobbenes grånende viker i sommervarmen.

Ikke bare kjentes den innsmigrende teksten, bestående av oppdiktet rockehistorisk skryt, som en kommersiell blodigle på røykebeinet til målgruppen, reklamen var i tillegg full av faktafeil. Godt gjort på syv korte linjer. Sniff. Men SAS har nok uansett rett. Vi er alle reisende, og det blir stadig flere av oss. Musikken tar vi med oss.

 

Lese mer?

ALLEREDE ABONNENT?
ABONNEMENT
Fra kr 39,-
per uke ved kjøp
av 12 mnd abonnement
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse

Les om hvordan vi behandler dine personopplysninger

Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen og sette deg inn i hvordan vi behandler dine opplysninger. Den vil gi deg bedre oversikt over og kontroll på hva som brukes og lagres av dine persondata. Du finner all informasjon her.