Annonse
04:00 - 06. januar 2006

Kampen om Ibsen

Når Henrik Ibsen skal feires, vil både forskere, forlag, melkeprodusenter og fredsnasjonen Norge ha sin del av kaken.

Sultne på Ibsen: Knivene slipes – kaken skal deles. Anslagsvis 200 millioner kroner skal brukes på å "feire" Henrik Ibsens dødsdag.
Annonse

– Henrik Ibsen er jo evig aktuell, sier DnB NOR-konsernets sponsorsjef Jacob Lund energisk inn i hands free-settet.

– Og på samme måte ønsker vi i DnB NOR å være evig aktuelle for våre kunder.

Det spraker på mobillinjen fra Bergen. Den handlekraftige sponsorsjefen er på vei for å kjøre en medarbeider til et møte, deretter skal han videre til tannlegen. Men først tar Jacob Lund seg tid til å forklare hvorfor et av Norges største finanskonsern ønsker å knytte merkevaren sin opp mot Henrik Ibsen.

ALLEREDE ABONNENT?
Kjøp abonnement
Inntil 50 % rabatt
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse