Annonse
00:00 - 12. februar 2016

Eksistensiell motgransking

Algeriske Kamel Daoud brukar eit av dei mest kjende brotsverk i den moderne litteraturhistoria til å aktualiserer den filosofiske eksistensialismen.

Ut av mørkeret: Journalist og forfattar Kamel Daoud gir den anonyme arabaren i Albert Camus’ Den fremmede eit navn. Foto: Ulf Andersen/Getty Images
Annonse

Albert Camus’ debutroman Den fremmede (1942) er blitt sjølve førelegget for det moderne menneskets oppleving av eksistensiell rastløyse. Ved å la hovudpersonen Meursault drepe ein arabar på ei strand i Alger tilsynelatande berre fordi han blir blinda av den brennande sola, manar Camus fram ei botnlaus kjensle av å vere framand overfor seg sjølv og omverda.

Med Meursault-saken leverer den franskspråklege algeriske journalisten og forfattaren Kamel Daoud ei motgransking av Camus’ roman og Meursaults brotsverk.

 

ALLEREDE ABONNENT?
Fra 189 kr på første termin
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse