Annonse

Annonse

00:00 - 12. februar 2016

Eksistensiell motgransking

Algeriske Kamel Daoud brukar eit av dei mest kjende brotsverk i den moderne litteraturhistoria til å aktualiserer den filosofiske eksistensialismen.

Ut av mørkeret: Journalist og forfattar Kamel Daoud gir den anonyme arabaren i Albert Camus’ Den fremmede eit navn. Foto: Ulf Andersen/Getty Images

Albert Camus’ debutroman Den fremmede (1942) er blitt sjølve førelegget for det moderne menneskets oppleving av eksistensiell rastløyse. Ved å la hovudpersonen Meursault drepe ein arabar på ei strand i Alger tilsynelatande berre fordi han blir blinda av den brennande sola, manar Camus fram ei botnlaus kjensle av å vere framand overfor seg sjølv og omverda.

Med Meursault-saken leverer den franskspråklege algeriske journalisten og forfattaren Kamel Daoud ei motgransking av Camus’ roman og Meursaults brotsverk.

 

Annonse