00:00 - 21. februar 2020

Smak litt på uttrykket «å bli digitalisert bort», skriver Markus Slettholm.

Smak litt på uttrykket «å bli digitalisert bort», skriver Markus Slettholm.

Om få dager flytter jeg inn i en leilighet som i skrivende stund er helt tom. Derfor må jeg gå til anskaffelse av seng, sofa, skap, belysning, bestikk; ja, kort sagt, alt som trengs for å møblere et hjem.

I utgangspunktet var planen å handle det hele på nett – kjapt og enkelt. Men å skulle manøvrere i kaoset av ulike Bosch- og Miele-vaskemaskiner, eller å bedømme hvorvidt Skultorp, Söderhamn eller Nockeby-modellene hadde god nok sittekomfort til å forsvare pengesummen, lot seg vanskelig gjøre uten blind tro på kundeanmeldelsene på nettsidene til Elkjøp og Ikea.

Derfor er det de siste ukene blitt noen turer til Furuset, Sandvika og andre steder i Oslos omegn for å teste og forhøre meg om mitt kommende møblement. Og jeg tok meg selv i å klappe meg på skulderen og tenke at jeg ved fysisk oppmøte og informativ prat med sengeselgeren på Skeidar ga mitt lille bidrag til fordel for en stand i krise og et helt arbeidsliv i voldsom endring.

Annonse