Annonse
00:00 - 03. august 2018

Radio er klikkvinneren

Annonse

En dårlig skjult hemmelighet i mediebransjen er at saker om DAB er uhyre populære. Det er noe med vår iboende glede over å sukke over «idiotene som bestemmer». Denne uken tynte Nettavisen flere klikk ut av sitronen med saken «Nye katastrofetall for radio». Bak overskriften skjuler det seg en nedgang fra at 48,5 prosent hørte på radio i uke 28 til at 48,2 prosent hadde hørt på radio uken etter, altså 16.-22. juli. Det er altså snakk om svimlende 15 000 færre lyttere, midt i en av tidenes varmeste ferieuker. «Tragisk», melder en medierådgiver i saken. Vi kondolerer.

ALLEREDE ABONNENT?
Inntil 40 % rabatt
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse

«20. januar 2009 plasserte nybakte foreldre over hele kloden sine håpefulle ved tv-skjermen og fotograferte de nye verdensborgerne foran bildene alle ville tro på: av USAs nyvalgte…»