Annonse
00:00 - 03. november 2017

Troll i ord

Annonse

Hva skal vi leve av? Turisme. Medieomtalen av Egersunds trollpikk, den falne, falliske steinformasjonen som ble reist på ny, hadde en markedsverdi på 138 millioner kroner, ifølge Retriever. Oppmerksomheten hadde neppe vært like god om knausen for eksempel het Jotunknaggen. Invasjon Norge, en intern geriljagruppe for turisme i Innovasjon Norge, planlegger derfor flere navnebytter. Oslo rådhus blir «Pipervikpikkene», Vigelandsparken blir «Oslo Kukpark», Torghatten blir «Satansslufsa», Troldhaugen blir «Jotun Bordeller» og Tyholttårnet skal fra nå av markedsføres som «Trondheim’s Troll Buttplug».

Du har nå lest en gratis smakebit fra Morgenbladet. Vil du ha mer godt lesestoff? Bli abonnent
Annonse

Les om hvordan vi behandler dine personopplysninger

Vi anbefaler deg å lese personvererklæringen og sette deg inn i hvordan vi behandler dine opplysninger. Den vil gi deg bedre oversikt over og kontroll på hva som brukes og lagres av dine persondata. Du finner all informasjon her.