Annonse
00:00 - 29. september 2017

Posthumanisme i barnehagen

Hvorfor velger en gren av norsk barnehageforskning «tenkeføling» fremfor tradisjonell vitenskapelig metode?

Fri lek: Professor Anne Beate Reinertsen sier det er bra med forskning som først får deg til å le og deretter til å tenke.
Annonse

«Vi trenger nye ord. Vi kan ikke arbeide med normalt språk», skriver Anne Beate Reinertsen, professor i barnehagepedagogikk ved høyskolen Dronning Mauds Minne. Påstanden kommer i en artikkel hun har kalt «Come Dance With Fredrikke Me: Subjective Empowered Professionalism Togethermade 3D».

Artikkelen åpner med en begeistret beskrivelse av kryssfiner, det sterke materialet som produseres ved å lime sammen lag på lag med papirtynne plater, hos Reinertsen et bilde på forfatteren som pedagog. Så begynner det:

Hva i all verden er dette?

ALLEREDE ABONNENT?
Begrenset sommertilbud
Inntil 50 % rabatt
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse