Origo får ikke lenger være del av Telenors og Schibsted Netts internettsatsing.
Origo er for smalt i forhold til det eierne driver med ellers, sier Torbjørn Ødegård Teigen, direktør i Telenor Media. Det elektroniske forlagshuset Origo, som tidligere var eid av Telenor, kastes ut i kulden etter sammenslåingen av Telenors og Schibsted Netts internettsatsinger. Origo er en slags overordnet redaksjonell paraply for fem ulike elektroniske publikasjoner: teknologimagasinet Spinn, Origo Musikk, Origo Film, spillmagasinet Kinetic og katalogen Origo Index. Origo var dessuten det første redaksjonsmiljøet som bare publiserte på internett. Direktør Torbjørn Ødegård Teigen i Telenor Media forklarer avgjørelsen slik:
I forbindelse med fusjonen mellom Telenor Media og Telenor Online og Schibsted Nett, var Origo oppe til vurdering. Origo er et nisjeprodukt, nærmest et magasin, og i forhold til det eierne driver med ellers, ble det bedømt til å være litt for smalt. Telenor og Schibsted Nett har lite kompetanse å bidra med på dette, og håper derfor at andre eiere vil melde sin interesse, sier Teigen.