Annonse
04:00 - 20. desember 1996

– Origo er for smalt

Annonse

Origo får ikke lenger være del av Telenors og Schibsted Netts internettsatsing.

– Origo er for smalt i forhold til det eierne driver med ellers, sier Torbjørn Ødegård Teigen, direktør i Telenor Media. Det elektroniske forlagshuset Origo, som tidligere var eid av Telenor, kastes ut i kulden etter sammenslåingen av Telenors og Schibsted Netts internettsatsinger. Origo er en slags overordnet redaksjonell paraply for fem ulike elektroniske publikasjoner: teknologimagasinet Spinn, Origo Musikk, Origo Film, spillmagasinet Kinetic og katalogen Origo Index. Origo var dessuten det første redaksjonsmiljøet som bare publiserte på internett. Direktør Torbjørn Ødegård Teigen i Telenor Media forklarer avgjørelsen slik:

– I forbindelse med fusjonen mellom Telenor Media og Telenor Online og Schibsted Nett, var Origo oppe til vurdering. Origo er et nisjeprodukt, nærmest et magasin, og i forhold til det eierne driver med ellers, ble det bedømt til å være litt for smalt. Telenor og Schibsted Nett har lite kompetanse å bidra med på dette, og håper derfor at andre eiere vil melde sin interesse, sier Teigen.

ALLEREDE ABONNENT?
Kjøp abonnement
Inntil 40 % rabatt
ved kjøp av abonnement
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse

«Er kjæresten min sitt etiske standpunkt så langt fra mitt eget at vi vil bruke tiden vår på å endre hverandre, eller bør vi slå opp?»
«Dette handler i stor grad om det kulturelle og historiske grunnfjellet, med bygdedyr og jantelov.»
«Vi gjør klokt i å omfavne Plan S som et middel på vei mot kvalitetsmessig bedre forskning.»