Annonse
04:00 - 23. desember 1994

Overtar TV-bransjen datamarkedet innen fem år?

Med kommende lovendringer kan dagens strenge eierskille mellom leverandør av kabelnett og programprodukt oppløses neste år. Dagens databransje kan derfor miste enorme markedsandeler til TV-bransjen.

Annonse

AV PER H. BERREFJORD

Databransjen og de tradisjonelle telekommunikasjons-leverandørene kan bli tatt på sengen av TV-bransjen (TV-butikker og kabelTV-firmaer). De førstnevnte, som nå i ca. 20 år har jobbet iherdig for den digitale teknologis gjennombrudd på konsumentnivå, kan fort se seg snytt for det gigantiske telematikk-markedet som er på plass om få år – i det heldigitaliserte elektroniske informasjonssamfunn. TV-bransjen selv ser ikke ut til å ha våknet til denne mulighet ennå, men vil trolig gjøre det ganske snart.

Internet – en idé under press

Lese mer?

ALLEREDE ABONNENT?
ABONNEMENT
Fra kr 39,-
per uke ved kjøp
av 12 mnd abonnement
Hold deg oppdatert på politikk, kultur og forskning. Du får alt stoffet som er i papiravisen, egne saker kun på nett, eAvis og hele arkivet med over 50 000 artikler.
Annonse

Les om hvordan vi behandler dine personopplysninger

Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen og sette deg inn i hvordan vi behandler dine opplysninger. Den vil gi deg bedre oversikt over og kontroll på hva som brukes og lagres av dine persondata. Du finner all informasjon her.